Oravita-Anina

14.04.2016 17:35

Calea Ferată Oravița-Anina, a fost dată în folosință în anul 1863, are o lungime de 34 km din care mai bine de 2000 m împărțiți în 14 tuneluri, dintre care cel mai lung, cel de la Gârliște, are 660 m. Mai sunt trei vagoane păstrate cu interiorul original. Din păcate locomotiva originală, cu aburi, construită și ea în Reșița, s-a defectat și nu s-a mai reușit repararea ei.

Încălzirea pe timp friguros se face cu lemnne, în ”bobarcă” - termen bănățean folosit pentru cuptor.

Încă se folosește fluierul original din 1860.

Peisajele sunt  frumoase în orice anotimp, dar am fost asigurați de mecanicul trenului că iarna este cel mai frumos! 

Tunelurile sunt  strâmte, trenul circulă cu viteză foarte mică pentru a nu se balansa și rămâne înțepenit în ziduri. Am înțeles că săpăturile au fost făcute manual, cu târnăcoape, neexistând în vremea respectivă mașini pentru o asemenea muncă. 

Dacă scoți mâna pe geam, sigur vei atinge cu degetul zidul tunelului.

Trecerile prin munte sunt spectaculoase.

În partea dreaptă a pozei se vede prăpastia....

Pompa de încărcare cu apă a locomotivei cu aburi.

Viaductul cel mai lung de 115 m și înalt de 26,5 m.

Rămășițele comuniste....

—————

Înapoi